©koda zaczęła wyrabiać elektrooctavie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pabi18
    Classic
    • 2012
    • 20

    ©koda zaczęła wyrabiać elektrooctavie

    Przyszła paczuszka dziś do mnie :hmm



    Przy okazji dziś otrzymałem tytuł inżyniera 8)
  • kytutr
    Rider
    • 2011
    • 327

    #2
    ©koda zaczęła wyrabiać elektrooctavie

    Kolejne wydanie czeskiego przeglądu prasy - tym razem artykuł ze strony auto.idnes.cz.

    ©koda zaczęła wyrabiać elektrooctavie. Będzie je teraz testować

    Mladoboleslawska fabryka zaczęła wyrabiać testową flotyllę aut ©koda Octavia Green E line. Pierwsze kilometry zaczną wyjeżdżać już w jesieni tego roku.



    "We współpracy z zewnętrznymi partnerami będą zbierać szczegółowe informacje o używalności, niezawodności i bezpieczeństwa elektrosamochodu," wyjaśnia fabryka.

    Pierwszą elektryczną ©kodę rozpoznamy na drogach dzięki designerskim nalepkom oraz specjalnemu urządzeniu zabezpieczającemu - generatorowi dźwięku, który do szybkości około 40 km/h symuluje dźwięk silnika.



    Przyszłość - wydaje się - należy do elektrosamochodów. Za ich rozwój intensywnie wziął się cały koncern Volkswagen, do którego należy także i czeska marka. "Myślę, że właśnie elektrosamochody są właściwą odpowiedzią na coraz bardziej rygorystyczne limity emisji oraz potrzebie zrównoważonego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego," komentuje Eckhard Scholz, członek zarządu ©koda Auto odpowiedzialny za rozwój techniczny.

    ©koda przedstawiła elektryczną Octavię we wrześniu ubiegłego roku na salonie samochodowym w Paryżu. "W ciągu trzech, czterech lat chcemy wprowadzić pierwsze seryjnie produkowane elektryczne ©kody," obiecywał przy pokazie przedstawiciel producenta.

    Zasięg 150 kilometrów

    Octavia Green E Line oparta jest na popularnym modelu ©koda Octavia Combi. "Ze swoją modularną konstrukcją płyty podłogowej jest to model najbardziej przystosowany do montażu baterii, elektronicznego systemu sterowania i silnika elektrycznego," wyjaśnia Ev¾en (Eugeniusz) Krauskopf z działu prasowego wytwórcy. "Do stworzenia tego auta zostały także użyte moduły koncernu Volkswagen."

    Silnik elektryczny zapewnia 60 kW mocy ciągłej, zaś moc maksymalna to 85 kW. Najwyższy moment obrotowy o wartości 270 Nm jest dostępny od najniższych obrotów. To bardzo doceniana własność silników elektrycznych. Kierowca doceni zwinność auta przede wszystkim w ruchu miejskim.

    Octavia Green E Line przyspiesza z 0 do 100 km/h w dwanaście sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h. Octavia Green E Line czerpie energię elektryczną z akumulatorów litowo-jonowych, wystarczającą na pokonanie dystansu 150 kilometrów. Bateria składa się z 180 części o całkowitej pojemności 26,5 kWh, ich waga wynosi około 315 kilogramów. Przy hamowaniu silnikiem energia jest odzyskiwana.

    ©koda zdradziła też, że zaoferuje klientom także samochód hybrydowy, który łączy silnik spalinowy z napędem elektrycznym.
    Galeria do artykułu jest dostępna tutaj: http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=aut...2_automoto_fdv
    korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #3
      ~+350 kg i nie wiadomo ile pieniędzy. Nie dla mnie.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        #4
        Unia się sama w to bagno ekologiczne pakuje na własne życzenie. Chcemy być "eko", "trendy" i takie tam bzdety. A prawda jest taka, że amerykanie, chinole, ruscy czy indianie mają to generalnie w dupie i gospodatki idą do przodu. A my się okopujemy emisjami, CO2, wodą. Dzięki temu mamy jakieś gówniane katalizatory, filtry cząstek, wtryskiwacze. Ponadto utylizacja akumulatorów, wytworzenie energii.... A człowiek wytwarza jedynie 0.8% CO2 w skali świata. I gdzie tu logika???
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • Szkodnicki
          L&K
          • 2011
          • 1084

          #5
          Zamieszczone przez Enriquez
          I gdzie tu logika???
          Logika jest w lobby pseudo-ekologicznym. Tak naprawdę ekolodzy nie walczą o ekologię, tylko o swoje portfele w sposób ekologiczny, tzn przywiążą się do slupów, zablokują kilka ulic, albo wyłapią jakieś żabki ... Tak jak związki zawodowe u mnie w firmie: walczą o pracowników, tak że dzięki nim podwyżkę dostaliśmy nie 7% (jak chciał zarząd), ale 5%,( bo tak chciały związki). Logika? Nie ma logiki, jest kasa, dla tych co wytwarzają filtry, żarówki, czy inne rzeczy "poprawiające" eko i bezpieczeństwo.
          Spoty w Rzeszowie i Tarnowie - info w poszczególnych wątkach. Zapraszamy!
          ----
          Jeśli nie używam polskich liter, to znaczy, że piszę na komórce

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #6
            Zamieszczone przez Szkodnicki
            Zamieszczone przez Enriquez
            I gdzie tu logika???
            Logika jest w lobby pseudo-ekologicznym. Tak naprawdę ekolodzy nie walczą o ekologię, tylko o swoje portfele w sposób ekologiczny, tzn przywiążą się do slupów, zablokują kilka ulic, albo wyłapią jakieś żabki ... Tak jak związki zawodowe u mnie w firmie: walczą o pracowników, tak że dzięki nim podwyżkę dostaliśmy nie 7% (jak chciał zarząd), ale 5%,( bo tak chciały związki). Logika? Nie ma logiki, jest kasa, dla tych co wytwarzają filtry, żarówki, czy inne rzeczy "poprawiające" eko i bezpieczeństwo.
            Nie sądzę aby istniało jakieś lobby. Cała "eko-sytuacja" zapoczątkowana przez ekologów w tym także partie "Zielonych", nakręca się sama. "Sama" w rozumieniu konsumenci wybierają produkty, które mają etykietę "Eko", natomiast producenci skupiają rozwój swoich produktów na tym elemencie.
            Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, iż bardzo często ta poprawa ekologii dzieje się kosztem niezawodności a właściwie naszego portfela.

            Przykład: Gdyby do wyboru był silnik 1.8 TSI spalający średnio 5L oraz 1.8TSI spalający średnio 12L, to większość wybierze ten pierwszy, natomiast później okazuje się, iż ta oszczędność silnika okupiona jest jego awaryjnością.


            Enriquez
            "Unia się sama w to bagno ekologiczne pakuje na własne życzenie. Chcemy być "eko", "trendy" i takie tam bzdety. A prawda jest taka, że amerykanie, chinole, ruscy czy indianie mają to generalnie w dupie i gospodatki idą do przodu. A my się okopujemy emisjami, CO2, wodą. Dzięki temu mamy jakieś gówniane katalizatory, filtry cząstek, wtryskiwacze. Ponadto utylizacja akumulatorów, wytworzenie energii.... A człowiek wytwarza jedynie 0.8% CO2 w skali świata. I gdzie tu logika???"

            Nie jest to żadne bagno tylko postęp technologiczny. W Indiach, chinach itd... zaawansowane samochody nie sprzedadzą się, kiedy większość jeździ jeszcze na rowerach i odwrotnie dla Europy. Zauważ także, iż Europa broni się w ten sposób przed zalewem tandety, broniąc technologią swoich rynków. "Chcesz sprzedawać auto w Europie?, nie ma sprawy, tylko emisja taka i taka w takich i takich warunkach".

            Ja ogólnie jestem za elektrycznymi samochodami tylko czekam na 3 razy tańsze, lżejsze, szybciej się ładujące i pojemniejsze baterie. To wszystko co trzeba, aby położyć silnik spalinowy.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • phrix
              L&K
              • 2007
              • 1000
              • Audi
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Jako drugi samochód w rodzinie super sprawa. Jedyna bariera to cena zakupu, zasięg i ładowanie nie stanowi już problemu. Mercedes wypuścił elektryczną A klasę o zasięgu 250 km. Czekam na czasy gdy można będzie ładować samochód w garażu z sieci elektrycznej :wink:

              Już widze jak tunerzy dogrywają odgłosy WRC do : "specjalnego urządzenia zabezpieczającego - generator dźwięku" :szeroki_usmiech
              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

              _

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #8
                Zamieszczone przez phrix
                Już widze jak tunerzy dogrywają odgłosy WRC do : "specjalnego urządzenia zabezpieczającego - generator dźwięku" :szeroki_usmiech
                już są podobne rzeczy tj.. przez system audio możesz sobie zapuścić odgłos V8.
                działa to chyba na zasadzie: czujnik wykrywa obroty/drżenie twojego silnika i drogą radiową wysyła odpowiedni dźwięk do systemu audio.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #9
                  Nie wiem dlaczego producenci chca nam klienetom na siłę wcisnąć ten kit o ekologii elektrycznego lub hybrydowego napedu?? Ja tego nie kupuję !! dla mnie samochód ma mieć silnik spalinowy pod maską, ma być go słychać i ma mieć osiagi, a jazda ma mi sprawać przyjemnosć. Cóż przyjemnego jest w jeździe trolejbusem ???
                  A co do ekologii napędu elektrycznego i hybrydowego. Hmmm, czy ktoś zastanawiał się ile trzeba wydobyć i spalić węgla (puki co nasza energetyka oparta jest w 98% na tym surowcu) aby wytworzyc prąd potrzebny do napędu auta z silnikiem elktycznym??
                  Czy ktoś zastanawiał się ile Co2 wydala się podczas produkcji, a następnie utylizacji silnika elektrycznego? Gdzie ta ekologia?? To juz gaz LPG lub CNG jest bardziej ekologicznym paliwem.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • adamusek
                    Rider
                    • 2010
                    • 331

                    #10
                    narazie widze takie wyjscie jak ma opel ampera bodajze
                    zasieg jest jeszcze mniejszey czyli 40-80 km ale jest silnik spalinowy co doladowuje na biezaco baterie
                    dzieki temu zasieg jest spory a spala 1.2l/100 przy doladowaniu
                    370 nm momentu w pelnym zakresie juz od samego dolu...
                    na 12 l macie 1000 km
                    Prowadzi NaviExpert Lifetime
                    Ostrzega Yanosik
                    Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      #11
                      Zamieszczone przez adamusek
                      narazie widze takie wyjscie jak ma opel ampera bodajze
                      zasieg jest jeszcze mniejszey czyli 40-80 km ale jest silnik spalinowy co doladowuje na biezaco baterie
                      dzieki temu zasieg jest spory a spala 1.2l/100 przy doladowaniu
                      370 nm momentu w pelnym zakresie juz od samego dolu...
                      na 12 l macie 1000 km
                      IMHO to są takie folderowe półprawdy...
                      skoro silnik benzynowy napędza elektryczny to równie dobrze mógłby napędzać bezpośrednio koła. O ile nie wymyślili perpetuum mobile, to przy ładowaniu i wykorzystaniu zgromadzonej energii, strat będzie więcej niż przy bezpośrednim napędzaniu.

                      PS Fakt faktem Ampera to na razie jeden z najbardziej udanych elektrycznych samochodów.
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • phoneman
                        RS
                        • 2008
                        • 3374
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Jest taki film "Kto zabił elektryczny samochód"org."Who killed the electric car"

                        Cz1 http://www.youtube.com/watch?v=lq3kb9I66mQ

                        Jak by chcieli produkować to technologia była już dawno.
                        .

                        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Zamieszczone przez Big
                          ... i ma mieć osiagi, a jazda ma mi sprawiać przyjemność. Cóż przyjemnego jest w jeździe trolejbusem ???...
                          A to zależy jaki trolejbus :twisted: . W zeszłym roku mieliśmy na imprezie firmowej TAKIE wozidełko:

                          Tesla Roadster

                          Moc: 288 KM
                          Moment: 400 Nm ( dostępny od 0rpm < tak od zera ! > do 5100rpm )
                          Przyspieszenie ( 0 - 60 mph ): 3,7 sek
                          Prędkość max: ok. 200 km/h
                          Zasięg: 395 km

                          Pełna "ekologia" + jebn..cie przy którym RS 2,0 TFSI to "mały pikuś"...
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • trooper
                            Rider
                            • 2011
                            • 525
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            phoneman - to jest bardzo dobry film, każdy powinien go obejrzeć
                            kowal 2002 - tesla (chyba najsłynniejszy na świecie BEV) również nie jest młodzieniaszkiem, już pare lat jest na rynku, oparta jest na bateriach które możemy spotkać na codzień w wielu sprzętach, przykładowo w laptopach

                            kolego Big, oczywiście wydatek CO2 (na wespół z NOx, które są bardziej szkodliwe) został przeliczony. Gdyby nasze ulice zostały zapełnione samochodami elektrycznymi ładowanymi z gniazdka, poziom emisji CO2 i NOx wyniósłby 1/3 poziomu emisji tychże gazów spalanych w samochodach napędzanych tradycyjnym paliwem.
                            Co do osiągów - mało czym będziesz miał szanse "spod świateł" z samochodem z silnikiem elektrycznym. Tutaj maksymaly moment jak już napisał kolega kowal 2002 dostępny jest od zera

                            Co do lobby, to moim zdaniem to które "killed the electric car" to lobby palowowe

                            Zamieszczone przez Big
                            (puki co nasza energetyka oparta jest w 98% na tym surowcu)
                            kolego Big, w ok 90, i ciągle spada.
                            Moja Balbina

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #15
                              Zamieszczone przez trooper
                              kolego Big, w ok 90, i ciągle spada.
                              Coś nie bardzo masz rację z tymi 90% bo w 2009 r. udział węgla w produkcji energii w Polsce wynosił 94% i ze spadkiem również. Apropos, według ostatnich badan farmy wiatrowe są ... szkodliwe dla środowiska ze względu na wytwarzany chałas którego my ludzie nie bardzo słyszymy ale np. ptaki i owszem a atomowej elektrowni jeszcze głuuuugo u nas w kraju nie będzie.
                              Zamieszczone przez trooper
                              kolego Big, oczywiście wydatek CO2 (na wespół z NOx, które są bardziej szkodliwe) został przeliczony. Gdyby nasze ulice zostały zapełnione samochodami elektrycznymi ładowanymi z gniazdka, poziom emisji CO2 i NOx wyniósłby 1/3 poziomu emisji tychże gazów spalanych w samochodach napędzanych tradycyjnym paliwem.
                              Ja troche inaczej rozumiem ekologię, a te bajki z Co2 to nie dla mnie Ziemia nie jest taka słabiutka aby te parę milionów aut mogło zaburzyc jej ekosystem.
                              A co do osiagów to wybacz ale nawet przy dobrys osiągach tej Tesli wolę moją O II z 1.6 MPI pod maską. Moc mniejsza ale przyjemnośc z jazdy duuuużo większa, nie mówiąc juz o zasięgu. A odgłos pracującego i wkręcajacego się na obroty silnika - bezcenne
                              dodatkowo jak pisałem juz wyżej - ile Co2 wydali do atmosfery fabryka która musi wyprodukowac a potem zutylizować taki silnik elektryczny i jego baterie które wytrzymują max. 7-8 lat ??
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • trooper
                                Rider
                                • 2011
                                • 525
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Big
                                Coś nie bardzo masz rację z tymi 90% bo w 2009 r. udział węgla w produkcji energii w Polsce wynosił 94% i ze spadkiem również. Apropos, według ostatnich badan farmy wiatrowe są ... szkodliwe dla środowiska ze względu na wytwarzany chałas którego my ludzie nie bardzo słyszymy ale np. ptaki i owszem a atomowej elektrowni jeszcze głuuuugo u nas w kraju nie będzie.
                                Dane odnoście udziałów produkcji energii z węgla niestety zależą też od autora
                                Farmy wiatrowe tak, dlatego jest ogromny problem z otrzymaniem pozwolenia na postawienie takiej farmy Atom, no cóż, niestety ciągle się przesuwa i moim zdaniem jest to bardzo zła sytuacja, ale niestety to jest właśnie Polska
                                Z Twoim podejściem do CO2 się całkowicie zgadzam, w sumie niedawno dowiedziałem się od kilku panów że szkodliwość CO2 nie została faktycznie udowodniona. Prawdziwym problemem są NOx i SOx, ale to już też temat rzeka
                                Osiągi, dźwięk silnika, zasięg - no to już sprawa indywidualna Z utylizacją i produkcją silnika elektrycznego - tak samo jest z silnikami spalinowymi. Jedynie większy problem to baterie.
                                Moim zdaniem auta przyszłości to auta na wodór.
                                Pozdrawiam
                                Moja Balbina

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Big
                                  Moim zdaniem auta przyszłości to auta na wodór.
                                  a moim zdaniem powinni zrobić elektrownie wodorowe które dostarczałby by prąd, a ten zasilałby autka.

                                  Skoro budują już silniki wodorowe do aut, które są eko, to dlaczego nie zbudować czegoś większego, co zasilałoby województwo, miasto albo chociaż stację szybkiego ładowania baterii?
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • daneczek76
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 3642
                                    • Toyota

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                    A to zależy jaki trolejbus . W zeszłym roku mieliśmy na imprezie firmowej TAKIE wozidełko:

                                    Tesla Roadster

                                    Moc: 288 KM
                                    Moment: 400 Nm ( dostępny od 0rpm < tak od zera ! > do 5100rpm )
                                    Przyspieszenie ( 0 - 60 mph ): 3,7 sek
                                    Prędkość max: ok. 200 km/h
                                    Zasięg: 395 km
                                    zacne elektryczne autko
                                    Ja osobiście czekam na samochody elektryczne uważam jesli będą samochody które zasięg będą miał z 400 km bez ładowania to ja jestem za
                                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                    Komentarz

                                    • trooper
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 525
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      Skoro budują już silniki wodorowe do aut, które są eko, to dlaczego nie zbudować czegoś większego, co zasilałoby województwo, miasto albo chociaż stację szybkiego ładowania baterii?
                                      Problem przechowywania i magazynowania paliwa - wodór to prze franca
                                      Moja Balbina

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #20
                                        Zamieszczone przez trooper
                                        Zamieszczone przez Zorr
                                        Skoro budują już silniki wodorowe do aut, które są eko, to dlaczego nie zbudować czegoś większego, co zasilałoby województwo, miasto albo chociaż stację szybkiego ładowania baterii?
                                        Problem przechowywania i magazynowania paliwa - wodór to prze franca
                                        owszem ale wymienione problemy dotycząc samochodów a nie elektrowni, która może sobie pozwolić na dużą masę zbiorników i ich izolacji. (np.: zakopanie pod ziemią)
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • trooper
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 525
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          #21
                                          Ale zakopanie pod ziemią samo z siebie nie sprowadzi wodoru do temperatury kilku Kelwinów, nie ułatwi magazynowania go w wodorkach metali czy nie uchroni przed jego ulatywaniem.
                                          Moja Balbina

                                          Komentarz

                                          • Szkodnicki
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1084

                                            #22
                                            phoneman, filmik jest faktycznie pouczający. Kiedyś czytałem artykuł (chyba w motorze) o samochodach elektrycznych, też w Kalifornii, ale to były wynajmowane pod taxówki na 2 lata. Po 2 latach auta "nagle" zniknęły. Możliwe, że chodziło właśnie o te pojazdy EV1 odGM-a...
                                            Spoty w Rzeszowie i Tarnowie - info w poszczególnych wątkach. Zapraszamy!
                                            ----
                                            Jeśli nie używam polskich liter, to znaczy, że piszę na komórce

                                            Komentarz

                                            • trooper
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 525
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                              #23
                                              Najprawdopodobniej chodziło właśnie o EV1 - z nimi była taka historia, nagle je zabrali i przerobili na "żyletki". Robiły za taksówki i za zwykłe samochody codziennego użytku.

                                              A tak poza tym to piękną linię miał ten samochód, mi się okropnie podobał
                                              Moja Balbina

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #24
                                                Zamieszczone przez trooper
                                                Ale zakopanie pod ziemią samo z siebie nie sprowadzi wodoru do temperatury kilku Kelwinów, nie ułatwi magazynowania go w wodorkach metali czy nie uchroni przed jego ulatywaniem.
                                                był program na NG, gdzie osoba prywatna, nie firma ani Państwo, miała panele słoneczne, z których energii wytwarzała wodór i go magazynowała w zbiornikach. Ten wodór był później spalany na energie dla gospodarstwa.

                                                Problem z magazynowanie wodoru jest w autach, bo zbiornik jest mały i ciężki, ciężka i duża jest izolacja (ze względu na duże wahania temperatur), dodatkowo wymagane jest ciągłe dostarczanie energii w celu chłodzenia czy się jedzie czy stoi.


                                                PS A tutaj przykład elekro-ciepłowni wodorowej:
                                                Chcesz eksportować? A może rozważasz możliwości dalszej ekspansji na rynkach zagranicznych? Tu znajdziesz wszystkie niezbędne informacje.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                Pracuję...